Isteri keluar rumah tanpa izin derhaka?

Assalamualaikum Ustaz. Apakah hukumnya sekiranya isteri keluar rumah tanpa kebenaran suami? Apakah isteri dianggap derhaka? – Siti Norhaliza, Tumpat JAWAPAN: Adapun tentang hukum keluar rumah tanpa izin suami ia tetap haram dan berdosa dan mereka yang berbuat...

Syaitan tidak Qailullah

Soalan : Ustaz.. kenapa 15-30 minit sebelum masuk waktu zohor kita diharamkan melakukan sebarang solat? JAWABNYA: 1. Ketika itu matahari berada di kemuncak langit sebelum gelincir (masuk Zohor). Disebut juga waktu rembang. 2. Waktu ini diharamkan solat sunat apa pun...

Betul ke cara sujud macam ni?

Soalan: nak tnye ni, time kita sujud, ape yang patut kena tmpat sujud spertii dahi smua tu? dan nak tahu, klau time sujud, tgn tu berlapik dgn kain telekung, sah je kan? ๐Ÿ”ตJawapan: Anggota sujud hendaklah merangkumi:ย  7 anggota ๐Ÿ”นDahi ๐Ÿ”นDua tangan – tapak tgn ๐Ÿ”นDua...

Suami nak kahwin lain?

๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ๐Ÿ“ฎ ๐Ÿ•ทsoalan As salam ustaz.. Sy ingin bertaya,ape yg perlu sy lakukan jika suami sy mnjalinkn hubungan dgn perempuan lain dan berniat ingin berkahwin tp pd hakikatnya suami tak mampu dan sy xrela dimadukn.. ๐ŸŒทperempuan itu jgk berkeras hati tidak akn...

21 Soal Jawab Fiqh Wanita

S&J Fiqh Wanita ๐ŸŒบ ——————- S1 ๐Ÿ”ด Perempuan dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok kan syeikh? Boleh bagi dalil tak? J18 ๐Ÿ”ต wanita dr tulang rusuk. dalil: ุงุณู’ุชูŽูˆู’ุตููˆู’ุง ุจูุงู„ู†ูู‘ุณูŽุงุกู ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุงุŒ ููŽุฅูู†ูŽู‘ ุงู„ู’ู…ูŽุฑู’ุฃูŽ ุฉูŽ ุฎูู„ูู‚ูŽุชู’...

Siapa terjumpa barang kemas?

๐ŸŽAssalamualaikum Pertanyaan saya: Sekiranya kita terjumpa brg kemas yg tdk diketahui tuannya, apa yg perlu kita buat. Terima kasih. ๐ŸWa’alaikumusalam wbt. ๐Ÿ‘‰Wajib umumkan sapa2 yg ada khilangan brg kemas tp dgn tanpa bgtau rupa bntuk brg tu dulu dgn details ๐Ÿ‘‰ Lps...
Facebook
error: Maaf !!